Monday 2 June 2014

Pengalaman paling ngeri

Assalamualaikum.Kawan kawan kalau korang ada pengalaman paling ngeri macam saya,ceritalah.Kisah ni memang betul ya.Ini terjadi kepada saya.Itu pertama kali saya menghadapi peristiwa  macam tu.Kisahnya begini..........

Pada pagi tadi saya dan keluarga saya juga dengan kak Farah ,pergi ke perpustakaan.Dekat situ kami bersenam.Apabila ayah saya sedang berjoging,seorang lelaki dia duduk kat belakang meja kami.Saya berasa ccuriga dekat lelaki tu.Sewaktu dia berjalan kat belakang kak Farah dia tengok kat beg kakak.Lepas itu dia pergi duduk balik.Saya sangat takut lalu saya mencari ayah saya.Ayah saya sempat lagi main bersembunyi.Saya pun menceritakan tentang tu.Ayah saya bertanya orang itu masih duduk kat situ atau tak?.Saya pun jawab Masih.Ayah saya  pun berjalan dengan cepat hingga ke tempat saya, ibu, kakak dan Kak Farah duduk.Apabila ayah sampai lelaki itu berpura pura berjoging.Apabila kami nak pulang dia duduk lagi di situ.Ayah pun bawa raket dan pergi bercakap  dengan orang itu.Bila ayah dah sampai kat kereta. Ayah pun cakap(Orang tu nak minta rokok.)
Ayah juga suruh dia balik.Tapi bila kereta kami pergi ,saya tengok belakang dia pergi balik kat situ.

Macam tu lah ceritanya.


Kalau korang ada terima setuasi macam saya ,saya nasihatkan supaya berhati hati dan kamu bertindaklah dengan cepat.Kalau ada polis cakaplah  dengan polis.




Assalamualaikum warahmatullahiwabarokatu.

No comments:

Post a Comment