Monday 3 June 2013

Kisah seorang rakan yang berkasar dengan kawannya

Assalamualaikum Wbkth semua.

Pada Hari Ini Saya Akan Menceritakan Seorang Rakan Yang Berkasar Dengan Kawanya.

Apabila ada mainan baru....

Syaiful : Assalamualikum Ridhwan

Ridhwan : Waalaikummusalam..

Syaiful : Apa khabar?

Ridhwan :Khabar baik.

Syaiful tertanya - tanya apa di tangan Ridhwan

Syaiful : Apa ditangan awak tu Ridhwan?

Ridhwan : oh... yang ini permainan baru yang dibeli oleh ayah saya.

Syaiful berasa sungguh kagum kepada Ridhwan kerana ada ayah yang sebegitu baik

Syaiful :Nak pinjam boleh? ( Nada Manja )

Ridhwan : Tidak boleh ini mahal tau. ( Nada Kasar )

Tiba - tiba Syaiful meninggalkan Ridhwan.

Ridhwan : Awak hendak ke mana tu?

Syaiful : Saya hendak pulang saya tak nak kawan dengan awak lagi.

Ridhwan Menyesal Dengan Perbuatannya....

Ridhwan : Maafkan saya Syaiful kerana berkasar dengan awak semalam.

Syaiful ; Saya maafkan.

Ridhwan : Masih kawan?

Syaiful : Tentulah.

Mereka pun berbaik antara satu sama lain....

Pengajaran : kita mesti melayan kawan dengan baik kerana kawan ialah teman hidup kita


                                                                   ( Thanks you)

                                                                    ( Terima kasih )

No comments:

Post a Comment