Monday 3 June 2013

Kisah seseorang yang menyesal kerana tidak membuat kek cawan

Bismilahirahmanirohim
Assalamualaikum & Salam sejahtera
Pada kali ini saya akan menceritakan sebuah cerita yang mempunyai pengajaran.

Apabila membuat kek cawan.......

Hazrina : Hai Aina!
 Aina: Hai Hazrina!
Hazrina : Aina awak bekal apa hari ini?
Aina: Hari ini saya bekal pizza.
Aina: Awak bekal apa hari ini Hazrina?
Hazrina: Saya bekal sandwich.
Aina: Tentu banyak khasiatkan?
Hazrina:Tentulah.
Aina: Hazrina awak nak buat kek cawan tak tengahari ini?
Hazrina: Dekat mane?
Aina:Dekat rumah sayalah.
Hazrina:Awak ajak siapa lagi?
Aina :Awak dan Maira je.
Hazrina: Saye tak nak pergi.
Aina:Betul ni awak tak nak pergi?
Hazrina: Betul.
Aina : Jangan Menyesal.
Hazrina:Ya saya tak menyesal.
Aina:Ok.
Aina: Maira jomlah pergi rumah saya buat kek cawan.
Maira:Tunggu dulu saya lagi kemas barang.
Maira :Dah.Jom pergi.
Aina:Jom

Mereka pun membuat kek cawan. Hazrina yang tidak mahu pergi pun menyesal.
Apabila di sekolah........

Maira:Seronoknya buat kek cawan
Hazrina: Awak buat kek cawan dengan siapa? Dekat mana?
Maira: Saya buat kek cawan bersama Aina di rumah Aina.



Hazrina pun menyesal...

Pengajaran : Apabila rakan anda mengajak anda ke rumahnya jadi kamu ikut saja apa yang diberitahu rakan dan apabila selesai buat tiada penyesalan lagi.

                                                                            ( Thanks You )
-Maryam -                                                          ( Terima kasih )

                                                                                   >  . <
                                                                      
 

No comments:

Post a Comment